Welcome to Our awesome theme

השמנת ילדים – אכילה מול הטלוויזיה

09 יוני 2015

השמנת ילדים – אכילה מול הטלוויזיה

רוב הילדים אוהבים להעביר את זמנם אל מול הטלוויזיה , המחשב, הטאבלט, המכשיר הנייד ועוד..  אך מה קורה כאשר זה נעשה יותר מידי?

הידעתם:

טלוויזיה ומשחקי מחשב מהווים כלי חינוכי ומהנה, אך רצוי לצמצם את זמני הצפייה ולהחליפם בפעילויות נוספות (לאו דווקא פיזיות!).  בנוסף, אכילה בזמן צפייה במסך גורמת לירידה בחילוף החומרים, מתעתעת בתחושת השובע של ילדנו, חושפת אותם לפרסומות אוכל מגרות היוצרות תחושת רעב מדומה ובסופו של דבר גורמת להם לאכול יותר. כמו כן העדפת זמן מסך במהלך היום, מובילה לצמצום הפעילות הגופנית ולצמצום המעגלים החברתיים.

הטיפ שלנו:

1.פיתוח תחביבים מאפשר לילדכם להעשיר את עולמו הפנימי, לבלות בקרב המשפחה והחברים ולחוות הצלחה.

2.חשוב להבין ולהכיר אילו פעילויות ילדכם אוהבים ולעודד אותם להתנסות ולהתמיד בהן, כמו גם לנסות דברים חדשים.

 

3.התחילו בהדרגה. קבעו לו"ז ברור לילדים עם זמני צפייה מוגדרים(מומלץ לשתף את הילד בהחלטה).

4.פרסו את זמני הצפייה לכמה מקטעים (לפני ארוחת הצהריים/ הערב, אחרי פעילות גופנית וכדומה).

5.ילדים נולדו להיות פעילים ואנרגטיים. עזרו להם למצוא פעילויות מהנות בתוך הבית או מחוצה לו ועודדו אותם לכך.

6.הוו דוגמא אישית.

*אם ילדך מבלה מעל לשעה וחצי ביום מול המסך, כדאי להתחיל ולשים לב… :-)

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>