Welcome to Our awesome theme

מהו אוכל בריא לילדים.

09 יוני 2015

מהו אוכל בריא לילדים.

הידעתם:

על מנת שנבין,  מה נכון יותר לתזונת ילדנו, נעבור באופן חלקי על סוגי המאכלים מהם רצוי להמנע / להמעיט בצריכתם ..?!

  • אוכל מעובד / מתועש– אוכל תעשייתי מוכן וקפוא לסוגיו, מאפים קפואים  (בורקס, ג'חנון..) וכדומה..
    • מיצים ומשקאות מוגזים – מיצים מוכנים, תרכיזי מיץ, קולה, אייס טי וכדומה
    • מתוקים וממתיקים, שומן טראנס ומלח (= נתרן)  –  ממתקים, מאכלים בעלי תוסף של סירופ תירס עתיר בגלוקוז, מאכלים בעלי ריכוז נתרן ושומן טראנס כגון חמאה ושמנת.. • מוצרים מקמח לבן – לחם לבן, לחמניה, פיתה, באגט, ביגלה, בורקסים, ביסקוויטים, קרואסונים ועוד

והרשימה עוד ארוכה….

הטיפ שלנו:

אוכל בריא לילדים צריך להתמקד בצריכת ירקות ופירות (עד חמש מנות ביום, יחדיו), דגנים מלאים או מאכלים המשלבים קמח לבן עם קמח מלא (בשביל הטעם.. :-) ) , קטניות לסוגיהן בשילוב שתיית מים ובנוסף..ביצוע פעילות גופנית בין 3-4 פעמים בשבוע והקפדה על שעות שינה.

 

מאכלים שחשוב להכיר ולשלב בתזונת הילדים והמשפחה :

•    ירקות (חיים / בתנור / מאודים, מרק ירקות)
•    עוף (בתנור / בגריל / חזה עוף על הגריל / פרגיות)
•    דגים (סלומון / מקרל / הרינג / בקלה / טונה / לוקוס)
•    דגנים ( בורגול / כוסמת / קוסקוס / קינואה / גריסי פנינה )
•    קטניות( חומוס / שעועית אפויה/שחורה/אדומה, פולי חומוס / עדשים / אפונה)
•    פסטה (מלאה/ אטריות זכוכית / אטריות ביצים )  , אורז (חום / פראי / בסמטי)
•    לחמים (שיפון / שיפון קל / פומפרינקל / שעורה –  מומלץ לחמים בשילוב גרעינים)
•    שומנים בריאים ( זיתים, אגוזים, גרעינים,   אבוקדו,טחינה,שמן זית)
•    חלבונים: מוצרי חלב 3%-5%, ביצים,  מוצרים מחלב      עיזים ועוד .

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>