Welcome to Our awesome theme

השמנת יתר בילדים, האם דיאטה לבני נוער נחוצה? 

03 יולי 2015

השמנת יתר בילדים, האם דיאטה לבני נוער נחוצה? 

יצאתם מהבית והילדים עדיין ישנים, הם הגיעו בשתיים בלילה והתעוררו באחת עשרה בבוקר. אתם לא יודעים מה הם אכלו בחוץ ומרגישים חוסר שליטה?

בני הנוער צריכים לאכול 5 ארוחות ביום.! כיוון שבחופש,  שגרת השעות משתנה ועמה שגרת האוכל המשמעות היא שהם צריכים לאכול גם בלילה, לכן חשוב להבין  שכל עוד הם אוכלים שעתיים לפני  מועד השינה מערכת העיכול תעבוד כמו שצריך ותתרגל לעבוד בזמנים שהנם פחות  מוכרים לה. זכרו: אכילה בלילה אינה פוגעת בתהליך הצמיחה או גורמת לעלייה במשקל וזאת כיוון שהדבר היחידי שמשתנה בקיץ הוא זמני השינה אשר מתארכים יותר ולא מתקצרים. אם בני הנוער יבינו זאת הם יוכלו ליצור לעצמם מסגרת תזונתית ולעמוד בחמש ארוחות ביום.

כיצד נעזור לילדנו ללא דיאטה לבני נוער אלא דרך שינוי אורח החיים:

  1. ירקות ופירות: בכל ארוחה שלבו ירקות,(חיים, בתנור, מאודים..)  הזכירו לילדים שיאכלו אותם, כתבו פתק גדול על המקרר, דברו איתם על זה ואל תוותרו. השאירו ירקות חתוכים במקרר פלוס צלחת פירות מרעננת על השולחן בסלון ופירות חתוכים במקרר, בדגש על חתוכים וזמינים.
  2. התייעצו איתם: מה הם היו רוצים שיהיה בבית, הכינו רשימת קניות ביחד, הפכו אותם לשותפים והזכירו להם שחשוב שהם ישמרו על הגוף שלהם.
  3. כשסיימתם לבשל, הכינו  מנות בצלחת ואל תשאירו סירים במקרר! הסירים יוצרים לו"ז נשנושים ומתדלקים את השעמום של "לאכול עוד מנה" ופתיחת המקרר.
  4. רעיונות לנשנושים בריאים: פופקורן ביתי, קלחי תירס, ירקות ופירות חתוכים, רבעי פיתה עם ממרחים שונים או סנדוויצ'ים קטנים ומושקעים מלחם מלא, עוגיות גרנולה בייצור ביתי… ככל שיהיה מגוון רחב ובריא שמוגש במנות קטנות כך בני הנוער יאכלו פחות, ייהנו מזמינות של אוכל בריא ובעיקר ירגישו שבעים במהלך היום ולא יאכלו חטיפים וג'אנק פוד כל היום.
  5. ממתקים: דברו איתם על זה והגדירו מראש מה יהיה בבית . אל תהססו לדבר על כך שהקיץ בשיאו ושאתם יודעים שהם גם אוכלים בחוץ שטויות ולכן אתם מעדיפים שיהיו  דברים בריאים יותר בבית. אגב שלוקים וארטיקים הם פתרון מצוין למימוש הצורך במתוק והם עדיפים על פני הממתקים האחרים. (אם יש חטיפים בבית עדיף שיהיו חטיפי צ'יפס אפוי ובייגלה).
  6. ללמד לבשל: חביתה, פסטה, הכנת סנדוויץ"', אורז וכדומה … פשוט וקל ובכך מאפשר לילדים יותר חופש בחירה. זכרו שנושא הכמויות הוא קירטי ולכן יש ללמד אותם שליטה בכמויות והבנה מתי הם רעבים ומתי הם שבעים.
  7. שעמום: הגורם מספר אחד לעודף משקל בבני נוער, נשנושים בלתי פוסקים, זמני ארוחה שאינם קבועים, יציאות לקניון עם החברים וסתם בטלה.. אז מה עושים? אך תוותרו על תכנון לו"ז עבורם, עידוד לצאת לעבודה או התנדבות, ארגון טיולים, מתן משימות שיעזרו בבית, להתקשר בבוקר ולהעיר אותם ובעיקר להקשיב להם ולהבין כיצד אתם יכולים לעזור להם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>