Welcome to Our awesome theme

זהירות קיץ. עודף משקל בילדים

03 יולי 2015

זהירות קיץ. עודף משקל בילדים

המסגרת ולוח הזמנים השתנו בעקבות הקיץ ועמו גם המעבר מתזונה בריאה לבריאה פחות. הילדים נחשפים ליותר שוקולד, שוקו, חטיפים ומאכלים לא מזינים. בנוסף הילדים  נמצאים יותר בבית מה שגורם לנשנוש קבוע, לא תמיד מזין ולא תמיד משביע. אז מה עושים?

בתוך הבית:

1.יוצרים לו"ז: הכינו טבלה והגדירו את משך הזמן בו הילדים יכולים להיות מול מסך הטלוויזיה, המחשב וכדומה, חשוב להכניס לשגרת היום מקום לפעילות גופנית לילדים ולכך צריך להגדיר מה תהי טיב הפעילות, מתי ועם מי…(אם אין לכם זמן אנו ממליצים בחום לאתר נער או סטודנט שאתם סומכים עליו שיצא עם ילדכם 2-3 פעמים בשבוע לטובת פעילות גופנית כגון כדורגל, כדורסל, רכיבה על אופניים). בנוסף השתדלו להוות דוגמה אישית וליזום פעילות גופנית  משותפת החשובה מאוד ליצירת קשר ולהנעה לפעולה.

2.אם הילדים נשארים בבית סכמו עמם מראש את זמני הארוחות הגדולות ומה יהיה תוכן הארוחה. והכוונה היא מה תכיל   ארוחת הבוקר, הצהריים וארוחות ביניים. את ארוחת הערב השתדלו לאכול כל בני המשפחה ונצלו את ההזדמנות להתעדכן איך עבר היום.  (אם תצליחו ליצור סדר יום של חמש ארוחות ביום, אתם מבטחים שהם יהיו  שבעים יותר וינשנשו פחות וכמובן ישמרו על משקל תקין)

מחוץ לבית

  1. בחרו פעילויות בהם הילדים יוציאו אנרגיה כגון בילוי בים, רכיבה על אופניים בפארק, טיול וכדומה. אנו ממליצים תמיד לקחת  אתכם כדור למשחק או משחקים שמניעים לפעולה. בנוסף הכינו כמה קערות של פירות חתוכים, סנדוויצ'ים בריאים, קלחי תירס… ככל שתרגילו את הילדים שאוכלים אוכל בריא ולא מתפתים לקנות "ג'אנק פוד" כך הקיץ יעבור בשלום.
  2. קייטנות: בכל בוקר שאלו את הילדים כיצד הם ישמרו על גופם היום? חזרו איתם על חשיבות שתיית המים, אכילת ירקות, אכילת מנה אחת בארוחת הצהריים. אם תחזרו על כך בכל בוקר הילדים יתרגלו לכך. כמו כן בזמן איסוף מהקייטנה התעניינו מה הם אכלו היום והאם הם הצליחו לשמור על הגוף שלהם. הילדים חייבים להבין שהאחריות על גופם היא שלהם ואתם כאן בכדי לעזור להם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>