Welcome to Our awesome theme

פירמידת המזון

06 יוני 2014

פירמידת המזון

לפניכם פירמידת המזון העדכנית ביותר בעולם מבית הספר לבריאות של הרווארד – אך לא עליה אני הולך לדבר עמכם…
וזאת משום שהדבר החשוב ביותר אותו ברצוני ללמד אתכם הקשור לפירמידת המזון לילדים הוא נושא הפעילות הגופנית ומנגנון הרעב של ילדכם.

pyramid

כאשר ילדכם אוכל פחמימות ריקות (=סוכרים פשוטים) , תהליך העיכול הופך למהיר מאוד (קמח לבן לסוגיו, ממתקים ושתייה ממותקת) . הכוונה היא שגופו של ילדכם נמצא במצב של "הצפת סוכר" הגורמות לתנודות מהירות באנרגיה, במצב הרוח וברעב.
בעשותכם כן עליכם להבין שהנכם משבשים את מנגנון הרעב של ילדכם. מצב רוחו ישתנה במהירות משמח לרגזן, לאחר שעה הוא ירגיש שוב רעב ומפעלתנות יתר הוא יהיה חסר אנרגיה ולא נינוח.
בטבלה המופיעה למטה מופיעות דוגמאות  לסוכרים פשוטים המתעכלים מהר ולפתרון בדמות "פחמימות מורכבות" . (המתעכלות לאט)

פחמימה מורכבת מכילה סיבים המאטים את עליית רמת הסוכר שבמזון למחזור הדם.
בעשותכם כן ילדכם מקבל אספקה שוטפת ויציבה של גלוקוז (סוכר) ובכך נמנעות תנודות קיצוניות ברמות הסוכר בדם המובילות לרעב ורגזנות.
פחמימות מלאות נקבעו לפי האינדקס והעומס הגליקמי שלהן.

pyramid2

לסיכום – חשוב להבין שביכולתכם לשלוט ברעב של ילדכם על ידיי שימת לב לפירמידת המזון לילדים.
והחשוב מכול , לגרום לילדכם להיות פעילים מבחינה גופנית. זכרו תמיד שאין תחליף לפעילות גופנית ילד בריא ובמשקל תקין הנו ילד אשר פעיל לפחות 3 פעמים בשבוע למשל 60 דקות  (ההמלצה הנה פעילות של 60 דקות בכול יום..)

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>