Welcome to Our awesome theme

טיפים בנושא אוכל לילדים

1. הילד שלי אינו אוהב ירקות /פירות…
במהלך יום הקניות הבא צרפו את ילדכם ובקשו מהם לבחור את שני הירקות/ הפירות שהם הכי אוהבים (גם ילד בררן אוהב פרי או ירק אחד לפחות..)
לאחר שנבחרו, רשמו זאת ברשימת הקניות תחת הכותרת הקניות של "גלי" לדוגמה .(עדיף שהם ירשמו זאת). אמרו להם שהם האחראים לקניית המצרכים שנרשמו ולהכנת הארוחה המשפחתית (סלט ירקות/פירות). במהלך הקניות הלהיבו את הילדים וחשבו עמם ביחד כיצד הכנת הסלט הולכת להיות מבוצעת.  תופתעו לגלות שככול שתשתפו אותם יותר, כך הם ירגישו אחריות ושסומכים עליהם. תוך כדי הקניות נסו לחשוף אותם לעוד ירק/פרי. מחקרים מראים כי בכדי שהילדים יאכלו מאכל חדש יש צורך לחשוף את המאכל במהלך הארוחה בין 10-20 פעם . מה שיזרז את העניין הוא הדוגמה האישית שלכם בכך שגם אתם תאכלו, בנוסף במהלך ההכנה של הסלט עודדו אותם לטעום. במידה וזה לא הצליח, אל תתייאשו ואל תראו שאתם מאוכזבים. בסוף זה יקרה.

2.הזמינו את ילדכם לעזור במטבח
לערבב, לחתוך, להכין את צלחת הירקות בשולחן…

3. השתמשו בגיבורי הילדות של ילדכם בתום הספורט וכדומה
אמרו להם שאנשים אלו שומרים מאוד על עצמם על ידי זה שהם אוכלים אוכל בריא שמחזק אותם.

4. כיצד לגרום לילדך לאכול ירקות/ מאכלים חדשים.
הפכו את הצלחת לפסטיבל צבעוני בצורות חדשות שהילדים לא מצפים להם, כגון פרצופים וחיות.
ככול שתהיו יצירתיים הסיכוי שהילדים יטעמו או יאכלו יגדל. במקביל שבו עמם ליד השולחן כך שירגישו שזו ארוחה משפחתית והתלהבו לא פחות מהם מהצורות ובעיקר ממה שיש על הצלחת.
הכינו לעצמכם צלחת אם אותם המרכיבים ואכלו גם אתם  כך שהילדים ייראו עד כמה זה טעים. אל תתביישו להראות שזה הדבר הכי טעים בעולם.. בפעם הבאה הם יחכו לצלחת המרעננת ולא פחות למאכל החדש. במידה וזה לא עובד, לא להתייאש. מחקרים מראים כי בכדי שהילדים יאכלו מאכל חדש יש צורך לחשוף את המאכל במהלך הארוחה בין 10-20 פעם .

5. צרו קוביות מיץ פירות טרי והוסיפו פירות למים לחגיגה שלמה

6. נסו מתכוני בריאות חדשים
חפשו דרכים לצמצם את צריכת הסוכר והמלח במאכלים. הציעו מנות לקינוח בריאות  העשויות מפירות ומרכיבים טבעיים במקום מעובדים.

7.  מטבלים
ילדים אוהבים לשחק עם אוכל ובעיקר אם אפשר לטבול אותו.
צרו מטבלים מירקות, חומוס, מוצרי חלב והפכו את חווית האכילה למסקרנת וכייפית . מומלץ לשלב את הילד בזמן חיתוך הירקות או הערבוב..

9. אל תשתמשו באוכל כפרס או כתנאי למעבר לקינוח.
"תסיים את האוכל ותקבל קינוח". מצב זה עלול ליצור מצב בו הילדים אוכלים בעודם שבעים או שהם יראו באוכל הבריא כביכול כעונש.

10. צאו לקטיף, למדו את הילדים היכן גדלים הפירות והירקות
חברו אותם לטבע ובסוף הפעילות דאגו לחזור עם השלל ולהכין ממנו ארוחות ערב/ צהריים מפנקת בה כל בני המשפחה לוקחים חלק פעיל בהכנתה.