Welcome to Our awesome theme

טיפים בנושא פעילות גופנית לילדים

1. חשבו מחוץ לקופסה והחזירו את התנועה לחיי היום יום של ילדכם:
צרו שינויים קטנים בשגרת היום של ילדכם, הוסיפו יותר מדרגות והשתמשו פחות במעלית, מרחקים קצרים עשו ברגל ולא במכונית, בזמן ההליכה עם ילדכם הפעילו אותם כך שילכו יותר מהר, ירוצו  מנקודה   A ל  B  לפי משחק  שהמצאתם יחדיו, הלהיבו אותם וזכרו דבר חשוב: ילדים הם עם פעלתני , זה בטבע שלהם. התחברו אתם ההורים למקום המשחקי והתחילו להפעיל אותם בדרך חווייתית. זה מצריך מכם יותר  אך תופתעו לגלות שילד "עצל" הוא פשוט ילד ששכח לזוז ולהפעיל את עצמו. הוו דוגמה אישית, ובצעו אתם חלק מהפעילויות, גם השינוי הקטן ביותר יוביל  לשינוי גדול.

2. ילדים רואים בנו ההורים כמודל לחיקוי.
הורה פעיל מבחינה גופנית יעביר את המסר שפעילות גופנית זה כיף ולא חובה/עונש. צרו פעילות משפחתית יזומה כגון רכיבה על אופניים, טיול בפארק, משחק שהמצאתם יחדיו. גם אם אין לכם זמן תאמו בינכם ההורים מי עושה מה. ילדים פעילים מגיל צעיר יהיו בני נוער פעילים. מחקרים רבים מוכיחים כי העלייה במשקל אצל ילדים נובעת לא רק מתזונה לקויה/עודף  כי אם  ממחסור בפעילות גופנית. חודש של פעילות גופנית  על בסיס יומי יוביל את ילדכם לתוצאות נהדרות, בזמן קצר. שימו לב עד כמה ילדכם אינם פעילים גופנית, ועכשיו חשבו כיצד ניתן לשנות מצב זה. התשובה  הנה שזה תלוי בכם, לטוב ולרע.

3. במקום לייצר פעילות גופנית נפרדת שלבו את הפעילות במהלך היום.
פעילות של 5-10 דקות בכמה מקטעים ביום נהדרת לילדים ותורמת רבות לכושר הגופני, לשריפת השומנים ולחיזוק היכולת והאמונה העצמית.
לדוגמה: הגעתם למעלית, אמרו לילדים שעליהם לחפש את הדלת למדרגות, כעת והמציאו משחק כגון " בואו ניראה מי מוצא את הקומה הנכונה דרך גרם המדרגות או בואו נספור  כמה מדרגות יש עד הקומה השנייה. "…
אם אתם מייצרים פעילות חשבו ביצירתיות אחרת זה משמעם..  מה שצריך לעמוד לנגד עינכם הוא כיצד אני הולך להפעיל את הילד שלי כך שהוא ינוע ויתרוצץ. השתמשו בדמיון וביצירתיות שלכם. ילדכם יגיב להצעה בצורה מהנה ומלאת התלהבות. אם זה ייכנס לתודעה שלכם במהלך היום עשיתם חצי מהעבודה, כעת זה רק למצוא את המשימה הבאה.

4. עודדו את ילדכם להתנסות במגוון חוגים המשלבים פעילות גופנית, כגון כדורסל, כדורגל, ריקוד/בלט, טניס , שחייה.
מצאו את הפעילויות הנכונה עבורם אשר תגיע ממקום של כיף ורצון ולא מתוך עונש או מחויבות.  החשוב  מכול אל תוותרו עד שתמצאו אותה. חוג שכזה מאפשר לילדכם ליהנות, לרכוש  חברים חדשים וללמוד מיומנות חדשות מתוך מגוון החוגים שילדכם הולך אליהם אחד לפחות צריך להיות קשור לפעילות גופנית/פיזית. עליכם כהורים לחשוב איזה חוג ילדכם הכי יתחבר אליו מתוך הבנה שהם חייבים להיות פעילים מעבר למה שהם או אנחנו התרגלנו.

5. תכננו את השבוע כך שילדכם יהיה פעיל 3 פעמים בשבוע בפעילות גופנית
כגון: לשחק בגן המשחקים הציבורי, לשחק בפארק או ללכת לחוג פעיל מחקרים רבים מוכחים שעלייה במשקל אינה נובעת רק מצריכת מזונות עתירי קלוריות כי אם עקב מחסור בפעילות גופנית. שינוי קטן בשבוע יוביל לאט לאט לשינוי גדול.

6.הפעילו את ילדכם דרך משחקים כגון משחקי כדור, משחקים בגן המשחקים, רכיבה על אופניים.
המטרה הנה להעלות את קצב הלב ולגרום לילדכם להזיע דרך משחק. תתפלאו לדעת שחדר הכושר הכי טוב שיש הנו גן המשחקים. דוגמא: אמרו לילדכם שאתם סופרים עד 10, בזמן זה עליו להתגל'ץ כמה שיותר פעמים.

7. שתפו את ילדכם  ושאלו אותו איזה פעילות הוא רוצה לעשות היום.
ילדים רוצים לזוז, הם אינם עצלנים מטבעם. מצאו את מה שמרגש אותם, לדוגמה: היום ניקח את האופניים לגן/בית הספר עם האוטו ונחזור הביתה איתם..

8. כיצד לייצר תנועה ופעילות גופנית לילדכם בצורה עקיפה ומהנה
בדרך חזרה מהגן/בית הספר דאגו לעבור דרך גן משחקים או מתחם פעילות (מתקני כושר בפארק). אמרו לילדכם שאתם תשמחו לשחק אתו והתחילו לדבר על משחק שתמציאו יחדיו. הצטיידו מראש  בקופסת אוכל בריאה ומים על מנת שנוא הרעב לא יהווה עניין בשיקולכם לחזור הביתה. הכי חשוב, תיהנו ותשחקו כאילו הייתם ילדים.

9. פשוט זה הרבה
שלבו את הילדים במטלות הבית כגון עזרה בגינה, טאטוא הבית, ניקוי הרכב בדרך של משחק/ סיפור. לדוגמה: אמרו להם שיש להם משימה חשובה, הראו להם את השעה ותנו להם מטלה לביצוע המותנת בזמן : עליכם לנקות את רצפת החדר תוך חמש דקות מי שיצליח יזכה באות המנקה הטוב ביותר בבית. סיפור: צרו סיפור בהמשכים: ביצוע מטלה מוסיף המשך לסיפור.